Blog
Doğru Ölçeklenmenin 5 Göstergesi Nedir?
Şirketlerin büyümesi ve özellikle de bunu sağlıklı bir ölçeklendirmeyle yapması hayatta ve atakta kalmaları için son derece önemlidir. Peki nedir bu ölçeklenebilirlik? Ölçeklenebilirlik, işletmenin mevcut boyutunun ötesine geçebilme ve artan taleplere, müşteri...
2024 Sizin ve İşletmenizin Yılı mı?
Yılın son günlerindeyiz. Yılın bu zamanında geriye dönük bir değerlendirme yapmak ve beklenen yılla ilgili hedef ve planların üzerinden geçmek âdettendir. Biz de 16 Aralık Ctesi günü 50 üzeri işletme sahibi ve ekip üyelerinin katılımıyla geride bırakmaya...
Enflasyon Gözlüğüyle Nasıl Bakabiliriz?
Yüksek enflasyonlu bir ülkede faaliyet gösteren tüm işletme sahiplerinin elde ettiği kâr veya zararı, rakamlarının nominal değerine bakarak değerlendirmesi neden yanıltıcıdır? Bu yazıda İşletme sahiplerinin hem mali sonuçlarını doğru değerlendirmelerine hem de...
2024 Yılına Hazırlık Testinden Geçtiniz mi?
Yakın zamanda Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılını büyük bir coşkuyla kutladık. Atalarımızın yokluktan çıkarak kazandığı zaferin, bugün hepimize ve işletme sahiplerine ilham kaynağı olacak birçok değer taşıdığını tekrar hatırladık. Mücadele döneminde imkansıza meydan...
İşletmenizdeki Gizli Maliyetlerin Farkında mısınız?
İşletmemizde satışları ve gelirleri artırmak ve rekabet avantajı elde etmek için açık büyük çaba içindeyiz ve belki en fazla enerjimizi de bu alanlara kullanıyor olabiliriz. Elbette bu konsantrasyon çok önemli ve gerekli. Bununla birlikte özellikle kar marjlarının...
Dalgalı Deniz Kaptanı İçin Pusula: Bütçe
Daha büyük ve işlek limanlara çıkmak isteyen bir işletme sahibi için iş dünyası bir deniz gibi dalgalıdır. Ancak bazen o dalgaların boyutu ve hızı, işletme sahiplerini gerçek bir denizci gibi zorlayabilir. Ekonomik dalgalanmalar, finansal riskler ve beklenmedik...
Büyüyen İşletmeler İçin Networking Zekası: Neden? Nasıl?
Günümüz iş dünyasında, başarı ve büyüme artık yalnızca işletmelerin ürün veya hizmet kalitesine dayanmıyor. İş dünyasının karmaşıklığı, değişen müşteri ihtiyaçları ve küresel rekabet ortamı, işletmelerin ağlarını nasıl yönettiği ve bu ağların iş stratejilerine nasıl...
İşletmeniz İçin Etkili Bir Gösterge Paneli Nasıl Hazırlanır?
İşletmelerin başarılı olmaları için verilere dayalı kararlar almaları önemlidir. Bu noktada, bir gösterge paneli (dashboard) işletmeniz için vazgeçilmez bir araç olabilir. Gösterge panelleri, işletme performansını takip etmek, hedeflere ulaşma ilerlemesini görmek ve...
İşletme Yönetiminde Çarpanla Büyüme: Çarpmak için Önce Böl
İşletmelerde, büyüme hedefine ulaşmak genellikle karmaşık bir iş gibi görünebilir ve bu nedenle tüm paydaşlar ve ekip tarafından sahiplenilmesi kolay olmayabilir. İşte tam da bu nedenlerle bilmemiz ve kullanmamız gereken etkili bir stratejidir "Önce parçalarına böl...
Şirketinizin Dijital Dönüşüm Serüveninde Sizi Neler Bekliyor?
Dijital dönüşüm, bir organizasyonun iş süreçlerini, operasyonlarını ve müşteri ilişkilerini dijital teknolojilerle dönüştürmeyi amaçlayan bir süreçtir. Hangi dijital araçların ve teknolojilerin işinize en uygun olduğunu belirlemek için teknoloji seçimi yapılır. Bu...
Bir İş Kolundan Ne Zaman ve Neden Çıkılır?
Ekonomik durgunluk dönemlerinde stratejik kararların sağlıklı olarak alınması hayati önem taşır. Özellikle gelir düşüşleri ve belirsizliklerin arttığı bu dönemlerde, işletmeler iş kolundan çıkma veya devretme gibi alternatifleri değerlendirebilir. Bu yazı, bir iş...
Ekonomik Durgunluk Döneminde 5 Yap 10 Yapma
İşletmeler için nakit yönetimi, özellikle ekonomik durgunluk dönemlerinde hayati bir önem taşır. Bu dönemlerde işletmelerin en büyük zorluklarından biri işletme sermayesi açığıdır. Bu açık, kısa vadeli borçlarını ödemek ve operasyonları finanse etmek için yeterli...
10 Maddeyle Aile Şirketi Anayasası
Hem dünya hem de Türkiye istatistiklerine bakıldığında şirketlerin büyük bir kısmı (%70-90) aile şirketlerinden oluşmaktadır. Peki bu tür şirketlerde en çok yaşanan sorunları 3 başlıkta özetlemek istersek, hangi konular öne çıkar dersiniz? Ortak Amaç ve Vizyon...
Hızlı Büyüyen İşletmelerde Saklı 4 Risk ve Yönetimi
Hızlı Büyüyen İşletmelerde Saklı 4 Risk ve Yönetimi "Başarılı bir işletmenin sırrı, sürekli büyümektir. İş dünyasında ya büyüyeceksiniz ya da yok olacaksınız. Orta yol yoktur." İfadesi genel bir kanıyı temsil ediyor. Evet büyümek bir zorunluluk, bununla birlikte çok...
Fiyatlamada 5 Soru 5 Cevap
İşletme yönetiminin ve satış stratejilerinin en geniş kapsamlı ele alınması gereken konularından biri fiyat belirleme sürecimizdir. En iyi fiyattan satma hedefimizle ilgili şunu sorabilirim, Kime göre? Neye göre? Bir ürün fiyatlandırılırken maliyet giderleri, pazar ve...
Nakit Akışınızı Düzenleyen 7 Yol
İşletmelerin gerek kontrollü büyümeleri için gerekse de sağlam bir iş modeli geliştirebilmelerinin arkasında yatan en önemli gerçeklerden biri “Nakit Akışı”. Sağlıklı bir nakit akışı işletmelerin başarısı için ne kadar hayatiyse, zayıf bir nakit akışı da bir o kadar...
Stratejik Planınızın Başarısı için 10 Taktik
İşletmelerin kontrollü büyüme ve ölçeklendirme başarısında sağlam bir stratejik planın varlığı kadar bu planın uygulamaya alınmasındaki adımlar da son derece önemli ve belirleyicidir. Peki bir plan ne zaman işe yaramaz? Temel sebep; planlama, stratejik ve adım...
En Sık Yapılan 10 İşe Alım Hatası
Kontrollü büyüme hedefi olan bir işletmenin en önemli gelişim alanlarından biri işe alım süreçlerindeki başarısıdır. Elbette bir başarı değerlendirmesi yapabilmemiz için öncelikle ortada adım adım takip edilen bir süreç olması gerekli ancak tecrübemiz gösteriyor ki...
Akıllı Satmak İçin Neye İhtiyacımız Var?
Bir işletme sadece daha çok satmaya odaklandığında, rapormuş, veriymiş bunlara ne gerek var diye bu konuları gündem dışı bıraktığında olası iki durumu yaşıyor. Ya hedeflenen karlılık ve nakit akışı iş işten geçtikten sonra kriz yönetmek durumunda kalındığı...
NASIL ÇIKILIR KARANLIKTAN AYDINLIĞA?
Tarihimizin en büyük felaketlerinden birini yaşıyoruz. Kara, kapkara günlerden geçiyoruz. 10 ilimizde yaşanan deprem faciası her birimizin hanesine, yüreğine her geçen gün daha fazla acı, elem ve keder yüklüyor. Bir yanda bu denli zifiri karanlığı yaşıyorken, diğer...
Sistem Kurmayacak Kadar Zengin misiniz?
Bir işletme sahibi olarak şirketinizi de bir ürün gibi dizayn ediyor musunuz? Ne demek istiyorum? Günün birinde size bağımlı olmadan ayakta ve atakta kalmaya hazır mı? Değilse, bunun için bugünden neler yapıyorsunuz? Bahsi geçen bir şirket yapısı kurabilmemiz için...
Büyümenin 3 Bariyeri Nedir?
İşletmenizin büyüme sürecinde her yeni çalışan, yeni müşteri ve her bir büyüme adımının sizi daha fazla yorduğunu hissettiğiniz oluyor mu? Halbuki büyüdükçe ölçek ekonomisinin devreye girmesini ve sizin için işlerin kolaylaşmasını beklemiyor muydunuz? Gerçek şu ki,...
İşletmeniz Sabun Köpüğü Gibi Büyüyor Olabilir mi?
İşletmelerin büyüme hikayelerinde olası ve yaşanması istenmeyen 3 durum şunlardan biri olabilir: Şirket çok hızlı büyüyordur bununla birlikte büyümeyi sürdürecek finansman ve diğer kaynaklara erişim bu büyüme hızına yetişemiyor olabilir. Şirketin büyüme hızı o kadar...
Ekiplerin 5 Temel Aksaklığı Nasıl Aşılır?
İşimi yalnız veya daha az sayıda kişiyle yaparken her ne kadar çok yoruluyorsak da çok daha az sorunumuz vardı diye yakınan işletme sahiplerinden biri misiniz? Eğer yanıtınız evet ise bu yazıyla aktarmaya çalışacağım yaklaşımı değerlendirmenizi öneririm. Etkili ekip...
Müşterimizin Gizli İtirazını Nasıl Anlarız?
Bugüne kadar yaptığınız müşteri veya potansiyel müşteri görüşmelerinde hiç “itirazım var” diyen biriyle karşılaştınız mı? Peki “ben biraz düşüneyim” veya “değerlendirip sizi arayalım” ifadesiyle bitirilen müşteri görüşmeleriniz oldu mu? Hangi ifade daha tanıdık...
Delege Etmek Terk Etmek Mi Demek?
Birçok yönetici ve işletme sahibi, işlere yetişemiyor ve verimsizlikten şikâyet ediyorsa, kendisine yapılacak ilk önerinin “delege etmelisin” olacağını bilir, öyle değil mi? Peki bu kadar kolay bildiğimiz bu yanıtı nasıl olur da hayata geçirmekte zorlanır, hatta...
RAS’ımızı Nasıl Aktive Ederiz?
Hayatta hedeflerle yol almak size ne ifade ediyor? Kontrolümüz dışındaki olayların ve belirsizliğin etkisini düşünüp hedef koymakta zorlanan, hatta faydasına inanmayan tarafta mısınız? Ya da “..gün bitiyor, ay bitiyor, yıl bitiyor, durmaksızın çalıştığım halde işim...
İşletmeler Enflasyon Sınavından Hangi Stratejilerle Geçer?
Ülke olarak ekonomik hayatımızda uzun yıllar üç haneli sayılarla anılan enflasyon oranları 2022 yılı itibariyle tekrar yüksek tondan çalmaya başladı. Üstelik bir zamanlar enflasyonun mali verilere etkisini anlatmakta güçlük çektiğimiz Avrupa başta olmak üzere birçok...
Kontrollü Büyümenin 7 Harikası Nedir?
İşletmelerde büyüme söz konusu olduğunda ilk akla gelen gösterge büyük olasılıkla daha fazla ciro elde etmek oluyor. Bununla birlikte birçok şirket hikayesi gösteriyor ki ciro odaklı büyüme şirketin nakit yönetimini gerektiği kadar dikkate almadığında geri dönüşü zor...
Hangi Büyüme Stratejisini Seçtiniz?
Hangi büyüme stratejisi işletmeniz için en doğru seçim? Bu soruya odaklanmadan önce Büyüme mi karlılık mı? değerlendirmesini yapmak önemli. Tahmin edersiniz ki işletme sahiplerinin büyük çoğunluğunun bu konudaki ilk yanıtı “Her ikisi de” oluyor. Peki ya sizce? Gelin,...
SMART Hedef Nedir ve Nasıl Oluşturulur?
SMART Hedef koymak denildiğinde her birimize çağrıştırdığı anlamlar birbirinden oldukça farklıdır. Öncelikle hedef konulmasına ve bunların yazılı olmasına ne gerek var yaklaşımını Brain Tracy’nin şehir efsaneleri olarak tanımladığı şu 3 bakış açısıyla ele alalım....
Şirketimde Hangi Büyüme Fırsatları Var? (Büyüme Analizi)
Şirketlerin büyüme analizi neleri içerir? Sizce şirketimin büyüme potansiyeli var mı? gibi sıkça karşılaştığım sorulardan yola çıkarak, genel fikir verebilecek bir içerik paylaşmak istedim.Öncelikle şirketlerin biliyoruz ki ilk kurulma sebeplerini temsil eden ve “Ana...
Stratejik Yönetim Ve Pozitif Tutum
Stratejik yönetim için şirket kültür değeri olarak pozitif tutum size ne ifade ediyor? Her durumu olumlu karşılamak, yolunda gitmeyen durumlarda gülebilmek ve onları yok saymak mıdır pozitif tutum? Elbette değil! Hem bireysel hayatlarımız hem de iş hayatımız dümdüz...
Stratejik Pazarlama Planındaki 9 Alan Nedir?
Konuya girişimizi önce “Neden Pazarlama Yapmalıyız?” sorusunu yanıtlayarak yapalım. Şirketlerde düzenli nakit akışı olmaması, az sayıda müşteriye yüksek derecede bağımlılık, fiyat rekabetinin içinde sürekli savruluyor olmak gibi birçok sorunun sebebi ya hiç ya da...
Şirketimi Kur Riskinden Korumanın 4 Temel Yolu Nedir?
Şirketimi kur riskinden korumak mümkün mü? Bunun 4 Temel yolu nedir? Son günlerin soluk kesen gelişmesi döviz kurlarındaki yüksek artışlar ve Türk Lirasının değer kaybı malumunuz. Elbette bunun sonucu olarak genel ekonomik konjonktürden etkilenmeyen işletme yoktur....
Yatırım Alma Sürecinde Sizi ne Bekliyor?
Şirketinize yatırım alma sürecinde sizi ne bekliyor? Herhangi bir yatırımcı veya potansiyel ortak şirketinizle ilgilendiyse ve genel bilinen adıyla “Due Diligence” süreci yaşamışsanız, bu yazıda aktaracaklarımı yaşayarak deneyimlemişsiniz demektir. Henüz bu tür bir...
Stratejik Planlama İhtiyacım Olan Şey mi?
Stratejik planlama ihtiyacım olan şey mi? Birçok mecrada stratejik planlama veya stratejik yönetim ile ilgili paylaşımlar görmüşsünüzdür. Peki stratejik planlama kimlerin ihtiyacı olan bir araç veya süreç? Sadece global veya büyük ölçekli şirketler için mi gerekli?...
Bir Yaşıma Daha Girdim!
Sizin için nasıldır bilmem ancak benim hayatımdaki önemli mihenk taşı diyebileceğim olaylar genellikle doğum günüme çok yakın tarihlerdir, belki 5 gün öncesi veya sonrası… Örneğin, üniversite son sınıftayken bir bankada iş hayatına ilk adım atışım, mezun olduğumda...
Şirketlerde Yıldız Ekip Hayal mi?
Şirketlerde yıldız ekip kurmak hayal mi? Bu sorunun birçok boyutu var elbette. Bu yazıda yıldız ekip için doğru kişiyi işe almak üzerinde duracağım. Önce, gelin şirketimiz için yıldız ekip ne demek bu soruya yanıtla başlayalım. Şirketimiz için A+ aday...
Şirket mi Aile mi?
Şirket mi aile mi? Bu soruya yanıt aramadan önce biraz gerilere gidelim. Sanırım çoğumuza küçükken “En çok kimi seviyorsun, anneni mi babanı mı?” diye sorulmuştur. Ve yine çoğumuz daha o yaşlarda arada kalmanın ilk deneyimini yaşamışızdır. Çok sayıda şirket...
Bütçe ve Hedef ile Çalışmanız için 5 Neden
Bütçe ve hedef ile çalışmanız için 5 neden nedir? En temel haliyle bütçe bir öngörü geliştirme ve şirketimizi buna uyumlu olarak idare etmemize yarayan bir araçtır. Öngörüde bulunmak ve dolayısıyla hedef koymakla ilgili bazı şehir efsaneleri var. Öncelikle...
En İyi İşletme Sahibi ve Yönetici Kim?
En iyi işletme sahibi ve yönetici kim? Bu soruyu yanıtlamak için gelin işletme hayatından bakalım kimler ömür boyu öğrenme üzerine neler söylemiş☺ “Öğrenmeyi bırakanlar, yirmisinde de sekseninde de olsa, yaşlıdır. Öğrenmeye devam eden herkes genç kalır....
Vizyon ile Nasıl Fark Yarattılar?
Vizyon ile öne çıkanlar neyi farklı yaptı? Bu soruya yanıt olabilecek pek çok örnek vermek mümkün elbette. Tercihim size son dönemlerde birçok mecrada başarısı konuşulan 2 şirket üzerinden fikir vermek ve başarı hikayelerinin arkasındaki sır olarak...
Lider ve Yönetici için Hangisi Bir Sonuçtur? Mutluluk mu Başarı mı?
Lider ve yönetici için hangisi bir sonuçtur? Mutluluk mu, başarı mı? Hepimiz mutlu ve başarılı olmak isteriz, öyle değil mi? Peki, Başarılı lider, yönetici ve insanlar mı mutludur, mutlu lider ve insanlar mı başarılıdır? Ne dersiniz? Hepimiz büyük ölçüde mutluluğun...
SWOT Analizi ile Şirketini Nasıl Turbolarsın?
SWOT analizi ile şirketinizi nasıl turbolarsınız? Konu her ne olursa olsun, her türlü iyileşme ve ilerleme süreci bir tetkik ve teşhis ile başlar. Son dönemlerin popüler hastane dizilerinde daha fazla aşina olduğumuz üzere, sağlık için de doğru teşhis doğru tedavi...
Para, Para, Para
Şu meşhur şarkımızda deniyor ya, Para, para, para, varlığı bir dert, yokluğu yara… Korkmayın, para denildiğinde hep yapıldığı üzere, konuyu Lidyalılardan bugüne kadar anlatmak değil niyetim. İlk ticaretin farklı ürünlerin değiş tokuşu yani barter ile...
Pandemi Hangi İşletme Sahipleri için Devrim?
Pandemi hangi işletme sahipleri için devrim? Devrim konusu makro düzeyde dünyada, devletlerde ve global firmalarda, mikro düzeyde ise daha orta ve küçük işletme boyutunda ve hatta bireysel hayatlarımızda farklılıklar gösteriyor. Dönüp farkındalıkla...
İşletme Koçluğu Almak için 3 Neden
İşletme koçluğu almak için 3 neden nedir? Kendi işini kuran veya yapmakta olan her işletme sahibi, şirketim için mutlaka bir mali müşaviri ve avukatı olmalı kabulüyle yola çıkar. Diyorum ki kişisel vizyonunu gerçekleştirmek üzere şirket kuran ve onu her gün iyiden...
Talih ve Para Kimden Yana?
Talih ve para kimden yana? Hayatta talih sizden yana mıdır? Kendinizi nasıl tanımlarsınız? Para, Talih ve Mutluluk sizce kimleri buluyor? İngiliz psikolog Richard Wiseman’ın “kendi talihlerini yaratan insanların ortak özelliklerine” dair çok sayıda araştırması...
Şirketimde Holistik Sağlık için İşletme Analizi
Son zamanlarda birçok alanda duymaya başladığım bir kelime var. “Holistik” Holistik insan, holistik tıp, holistik bakış açısı gibi. Özellikle sağlık alanını ele alırsak, hastalıkların sadece o gün için semptom gösteren organın veya bölgenin tedavisiyle kökten...